تابستان دانلود هزینه های تبلیغات نامزدهای انتخاباتی

تابستان: دانلود هزینه های تبلیغات نامزدهای انتخاباتی هزینه های تبلیغاتی شفاف سازی نامزد انتخاباتی پول انتخابات پیک بامدادی

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری آیا عصر انقراض بزرگان فرا رسیده؟

ماجرای انتشار یا به قولی افشای وجود صورت هایی چون مهران مدیری و احسان علیخانی در میان سوء استفاده کنندگان مالی موسسه مالی و اعتباری غیرقانونی ثامن الحجج؛ که ا

آیا عصر انقراض بزرگان فرا رسیده؟

آیا عصر انقراض بزرگان فرا رسیده؟

عبارات مهم : علیخانی

ماجرای انتشار یا به قولی افشای وجود صورت هایی چون مهران مدیری و احسان علیخانی در میان سوء استفاده کنندگان مالی موسسه مالی و اعتباری غیرقانونی ثامن الحجج؛ که از همان ابتدا به درستی با تردید ارزیابی شد، درنهایت از این رو که هجمه شدید انتقادات و اعتراضات را روانه ساختمان شیشه ای مدیران صداوسیما کرد، می رود تا به یک دستاورد غیرقابل آینده نگری جهت حقوق شهروندی افراد بدل شود.

در واقع افشای این فهرست با وجود این که همان گونه که آینده نگری می شد، موجب شد نام های مهم این فهرست زیر سایه نام های سلبریتی ها، پنهان از چشم رسانه ها در امنیت رسانه ای خاصی به سر ببرند، ولی از این رو که درنهایت رویکرد دوگانه تلویزیون را در قبال هجمه رسانه ای به افراد به معرض نمایش گذاشت، می تواند واجد کارکرد مثبتی ارزیابی شود.

داستان چیست؟
بعد از افشای نام مدیری و علیخانی که البته با حروف اختصاری نام هایشان اتفاق افتاده بود، همان گونه که آینده نگری می شد، تلویزیون در این مرحله پای ستارگانش ایستاد و با وقت دفاع یک ساعته ای که به علیخانی داد، تلاش کرد بار انتقادات را از روی مدیران صداوسیما که با قوانین مربوط به بودجه بندی و اسپانسرینگ ستاره ها یا به عبارتی سرمایه های شرکت را در معرض چنین خطراتی قرار داده اند، بردارد.

به هرحال فراموش نکرده ایم که همین احسان علیخانی چندین سال زیاد هزینه های برنامه های پربیننده مناسبتی اش را با تکیه بر همین موسسات مالی تأمین کرده بود، ولی برنامه ریزان این وقت دفاع، شاید فکرش را هم نمی کردند که این اتفاق بدل شود به فرصتی بی همتا جهت منتقدان جهت زیرسوال بردن سیاست های دوگانه صداوسیما در مواجهه با چنین شرایطی.

معیارهای دوگانه
علیخانی که حتی بعد از پاسخگویی نیز از شدت و حجم نقدهای آتشینی که نسبت به او و عملکردش در این ارتباط وارد آمد، کاسته نشد؛ بهانه ای شد جهت زیر پرسش بردن دوگانگی تلویزیون کشور عزیزمان ایران در مواجهه با افراد. در حقیقت درحالی که در یک مرور گذرا نیز می توان بی شمار نام ردیف کرد که بعد از اتهامی که بهشان وارد آمده، کمترین فرصتی جهت دفاع در اختیارشان قرار نگرفته؛ اعطای ضرب الاجلی وقت دفاع به این مجری خود عالی ترین ادله بود جهت وجود مفهوم شهروند درجه یک و درجه دو در نگاه مدیران صداوسیما. بگذریم از این که خود علیخانی فرصتش را سوزاند و نتوانست از امکانی که در اختیارش بود، جهت مبراکردن خود بهره ببرد.

طوفان علیه تلویزیون
جریانات علیخانی ولی به همین جا ختم نشد. درست ٣ساعت بعد از تریبونی که حالا خورشید به احسان علیخانی داد، اخبار ۲۰:٣٠ نیز که بسیاری آن را تریبون یک جریان سیاسی خاص می دانند، با علیخانی گفت وگو کرد. این حجم از بی عدالتی یک طوفان شبکۀ اجتماعی توییتر عجیب وغریب را به وجود آورد. یکی نوشت: حالا نوبت اخبار٢٠:٣٠ است که جهت احسان علیخانى شوی تبرئه ترتیب دهد. کاربری دیگر نوشت: آنتن زنده رسانه ملی را جهت دفاع از خودت داشته باشی و اخبار ۲۰:٣٠ و سایر بخش های خبری بخش مهمی از خبر رو جهت دفاع ازت تخصیص داده شده است بده! رانت مگه چیزی جز اینه؟! یکی دیگر از بازدیدکنندگان هم توصیه بامزه ای نوشته بود: فکر کنم قبل از احسان علیخانى آخرین باری که صداوسیما به کسی وقت داد تا از خودش دفاع کنه، احمدی نژاد بود.

آیا عصر انقراض بزرگان فرا رسیده؟
گذشته از این عقیده شخصی که: علیخانی و مدیری در این بین کمترین تقصیر را دارند، ولی قربانی شده است اند تا یک سری نام های دیگر افشا نشوند؛ ولی در کل این اتفاقات را نیز می شود در کنار فشارهایی که مجریان محبوب و آشنا شده است صداوسیما از ابتدای امسال تحمل کرده اند، قرار داد. در حقیقت سال ٩٧ جهت مجریان محبوب پر از فشار و دشواری بوده. ماجرای فردوسی پور. درگیری هایش با مدیران را همه می دانند و شاهد بوده اند که رسانه های خاص چه فشاری جهت چیدن دُم او به مسئولان آورده اند. مهران مدیری و احسان علیخانی نیز، حتی پیش از این در متن حواشی دردناکی بوده اند و حتی ماجرای یاسی اشکی تا چندوقتی دامن علیخانی را نیز گرفته بود.

دعوای اخیر رامبد جوان با حسین فرحبخش، درگیری های پیش آمده جهت رضا رشیدپور؛ و… همه و همه را می توان در این راستا ارزیابی کرد. در این بین عقیده بعضی بر این است که مدیران تلویزیون و به خصوص مدیرجوان تازه شبکه ٣ از این اتفاقات استقبال می کند. به هرحال مدیران می دانند که حوزه اسپانسریابی چون پوست موزی خطرناک زیرپای تمام تهیه کنندگانش قرار دارد؛ ولی هنگامی که تغییری در سازوکار این قضیه رخ نمی دهد و قواعد حمایتی خاص ای تدوین نمی شود، می تواند به این معنا باشد که این روال چندان هم بد نیست دیگر!

به هرحال هرچه باشد، مدیر تازه شبکه ٣ که از اوان آمدنش شایعاتی راجع به اشتیاقش جهت کاستن از حوزه نفوذ نام های بزرگ شبکه اش رواج یافته؛ حالا با اتفاقاتی که رخ داده، خود به خود بیش از نیمی از راه را طی کرده و صندلی های مجریان را لرزان می بیند. بعد از چه رو باید مدیران از شرایط موجود ناراضی باشند؟ حتی شاید از نگاه مخالفان بال وپرگرفتن فردوسی پورها و مدیری ها و جوان ها در تلویزیون حالا وقت مناسبش رسیده تا این صندلی های لرزان را واژگون کرد. آیا این اتفاق می افتد؟ آیا دوران بزرگی فردوسی پورها سر آمده است؟

روزنامه شهروند

واژه های کلیدی: علیخانی | رسانه ای | رسانه ها | صداوسیما | رسانه ملی | تلویزیون | مهران مدیری | احسان علیخانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog