تابستان دانلود هزینه های تبلیغات نامزدهای انتخاباتی

تابستان: دانلود هزینه های تبلیغات نامزدهای انتخاباتی هزینه های تبلیغاتی شفاف سازی نامزد انتخاباتی پول انتخابات پیک بامدادی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی زلزله که می‌آید فرار نکنید!

کارشناسان، تصویر العمل مردم در مواجهه با زلزله را نادرست خوانده و در خصوص آثار ناآگاهی آنان در نحوه برخورد با این پدیده طبیعی هشدار دادند.

زلزله که می‌آید فرار نکنید!

زلزله که می آید فرار نکنید!

عبارات مهم : آموزش

کارشناسان، تصویر العمل مردم در مواجهه با زلزله را نادرست خوانده و در خصوص آثار ناآگاهی آنان در نحوه برخورد با این پدیده طبیعی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، بیش از دو هفته از وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در حوالی مرز استان های پایتخت کشور عزیزمان ایران و البرز می گذرد، بهتر می توان تصویر العمل مردم و مسئولان را بررسی کرد.

زلزله که می‌آید فرار نکنید!

این زلزله حدود ساعت ۲۳ و ۲۷ دقیقه چهارشنبه ۲۹ آذر در تهران، البرز، قزوین، مرکزی و گیلان احساس شد آنچه در این میان حائز اهمیت است تصویر العمل نادرست مردم و حتی مسئولان در مواجهه با این بلای طبیعی است.

پایتخت نشینان تنها دقایقی بعد از وقوع زلزله به خیابان ها آمدند سوار بر خودروهایشان شدند؛ باک بنزین خودروهایشان را پر کردند، بعضی به سطح شهر رفته و تعدادی دیگر راهی استان های شمالی کشور شدند.

کارشناسان، تصویر العمل مردم در مواجهه با زلزله را نادرست خوانده و در خصوص آثار ناآگاهی آنان در نحوه برخورد با این پدیده طبیعی هشدار دادند.

تردد و توقف در اتوبان های سطح شهر در پاره ای موارد موجب مسدود شدن خیابان ها شد و صدای مسئولان امدادی را درآورد.

مرتضی سلیمی مدیر شرکت امداد و نجات جمعیت هلال احمر طی مصاحبه ای در نیمه همان شب از مردم خواست مسیر خیابان ها را جهت تردد احتمالی ماشین های امدادی باز کنند.

برخی دیگر از مردم که جهت فرار از زلزله به سمت شهر های شمالی می رفتند بخاطر ریزش کوه در مسیر بزرگراه چالوس با ترافیک مواجه شدند. این در حالی است که کارشناسان، تصویر العمل مردم در مواجهه با زلزله را نادرست و به علت ناآگاهی آنان در نحوه برخورد با حوادث طبیعی ارزیابی کردند.

زلزله که می‌آید فرار نکنید!

شهریار مزید آبادی، مدرس امداد و نجات گفت: تصویر العمل تهرانی ها در شب وقوع زلزله را نادرست دانست و گفت: مرکز این زلزله در پایتخت کشور عزیزمان ایران نبود و بعضی از مردم که به سمت شهر های شمالی حرکت کردند به جای فرار از زلزله به سمت مرکز وقوع زلزله حرکت کردند؛ که نشان از ناآگاهی مردم در مواجهه با زلزله دارد.

مزید آبادی، تصویر العمل مسئولان در مصاحبه های تلویزیونی در ساعات اولیه بعد از وقوع زلزله را نیز اشتباه دانست و گفت: مسئولان نیز عملکردشان مانند زلزله کرمانشاه بود و به جای آرامش بخشی به مردم و آموزش واکنش‌ها های درست در هنگام وقوع زلزله، مردم را به خروج از منازل توصیه می کردند.

کارشناسان، تصویر العمل مردم در مواجهه با زلزله را نادرست خوانده و در خصوص آثار ناآگاهی آنان در نحوه برخورد با این پدیده طبیعی هشدار دادند.

این مدرس امداد و نجات گفت: بسیاری از مردم در زلزله اخیر پایتخت کشور عزیزمان ایران با وحشت از ساختمان ها خارج شدند و حدود ۱۱۵ نفر در هنگام فرار مصدوم شدند و حتی همراه داشتن لباس گرم و کلید ساختمان را فراموش کردند.

مزید آبادی عالی ترین تصویر العمل در هنگام این گونه زلزله ها را پناه گیری صحیح بیان کرد و گفت: پناه گرفتن (نشستن و محافظت از سر به کمک دست، بالش و کتاب) در کنار دیوار و ستون های مهم ساختمان و نفس عمیق کشیدن از واکنش‌ها های درست هنگام وقوع زلزله است.

زلزله که می‌آید فرار نکنید!

وی همچنین محکم کردن لوستر ها به سقف و دوری از شیشه را از موارد مهم جهت کم کردن خطرات ناشی از زلزله اعلام کرد و گفت: تهیه کردن کیف مجهز به وسایل امدادی از جمله ضروریات است.

این کارشناس امداد و نجات، قطع کردن برق و گاز را نیز یکی دیگر از تصویر العمل هایی درست بعد از وقوع زلزله دانست و گفت: مکالمات طولانی مدت بعد از وقوع زلزله منجر به اختلال در شبکه تلفن و در ادامه نگرانی در میان مردم می شود.

مزید آبادی در ادامه علت واکنش‌ها های نادرست مردم را ناآگاهی و آموزش ندیدن مردم دانست و گفت: البته واقعیت این است که مردم ما نیز علاقه ای به فراگیری آموزش های امدادی ندارند.

وی با اشاره به یکی از طرح های جمعیت هلال احمر، خانواده آماده در مخاطرات (خادم) گفت: در این طرح افراد آموزش دیده به در منزل افراد رفته و به آن ها مهارت های امداد و نجات را آموزش می دهند؛ ولی آنچه در این زلزله شاهد بودیم این است که مردم همچنان ضرورت فراگیری مهارت های امداد و نجات را درک نکردند.

این مدرس امداد و نجات، نقش رسانه ها را در این امر مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه ها در کنار آموزش مهارت های زندگی، باید مهارت های امداد و نجات را به مردم آموزش دهند.

وی همچنین مهارت های مواجهه با زلزله را تنها به منازل محدود ندانست و گفت: افراد باید مهارت مواجهه درست با زلزله را در اماکن دیگر همچون محل کار، مراکز خرید و مترو ها را نیز فرا گیرند. به گفته مزید آبادی، فراگیری مهارت های امدادی نیز نیاز به باز آموزی مداوم جهت تصویر العمل بهتر دارد.

مصدومیت افراد هنگام فرار از زلزله

مرتضی سلیمی مدیر شرکت امداد و نجات هلال احمر آن شب بار ها از مردم درخواست شد از تردد و توقف در معابر مهم شهر خودداری کنند و مسیر های تردد را جهت عبور ماشین ها امدادی باز نگه دارند.

سلیمی در خصوص این میزان مصدومان با وجود کم بودن شدت زلزله گفت: بسیاری از این افراد در هنگام فرار از ساختمان دچار مصدومیت شدند که نشان می دهد مردم آموزش های مورد نیاز جهت چگونگی مواجهه با زلزله را ندیدند.

ضرورت آموزش همگانی به مردم

پیر حسین کولیوند سرپرست شرکت اورژانس کشور هم با اشاره به زمین لرزه اخیر پایتخت کشور عزیزمان ایران و تمهیدات اورژانس جهت حل موانع ترافیکی پایتخت کشور عزیزمان ایران در وقت وقوع زلزله گفت: اولا باید بپذیریم که در زمینه ارائه آموزش های همگانی به مردم ضعیف بوده ایم و اگر در این حوزه به درستی عمل کنیم دچار چنین مشکلاتی نخواهیم شد.

وی اضافه کرد: باید توجه کرد که اورژانس و فوریت های پزشکی به طور ذاتی همواره جهت حوادث غیرمترقبه آماده اند و برنامه ریزی های مورد نیاز را انجام می دهند، ولی در شهری مانند پایتخت کشور عزیزمان ایران با بروز یک زمین لرزه همه راه ها بسته می شوند و جمعیت زیاد هست؛ بنابراین ابتدا باید در جهت آموزش همگانی گام برداریم و در مرحله دوم دستگاه های ذیربط باید کمک کنند تا مسیر های امدادرسانی باز شود.

واژه های کلیدی: آموزش | تصویر | زلزله | امدادرسانی | مهارت های زندگی | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه